17 December 2015

dezembro - dia 17 :: december - day 17


Ao ver os livros de Natal para crianças que a Constança tem partilhado, lembrei-me de ir desencantar - a casa da minha mãe - os que me deliciavam todos os Natais.

Este era o meu preferido. Tem histórias com títulos como "Onde vai o Ganso?", "S. Nicolau em apuros", "O Natal de Cassandra Caçarola" e "O armário dos segredos". Por entre as histórias, há factos sobre o Natal em vários países (apesar de sobressaírem as tradições germânicas) e canções natalícias.

E que bom que foi voltar a folheá-lo!

::

When I saw the Christmas books for children that Constança has been sharing, I remembered to look for - in my mother's home - those who delighted me every Christmas.

This was one of my favourite ones. It has stories with titles like: "Where's the goose?"; "St. Nicholas in trouble,"; "Cassandra Casserole´s Christmas"; and "The cabinet of secrets". Among the stories, there are facts about Christmas in several countries (although the Germanic traditions stand out) and holiday songs.

And how good it was flipping through it again!

No comments:

Post a Comment