10 December 2015

dezembro - dia 10 :: december - day 10


Toda a gente conhece a Serra do Pilar. Pelo menos toda a gente do Porto... E todos os que escutam ou escutaram o Rui Veloso...

Eu também conheço e já lá fui muitas vezes, admirar as vistas belíssimas sobre o Douro e o Porto. Mas confesso que nunca tinha visitado o Mosteiro até me infiltrar num passeio da turma da minha mãe...

Se nunca entraram, acreditem que a igreja e o claustro merecem uma visita.

::

Everyone knows "Serra do Pilar". At least everyone from Porto... And those who have ever listen Rui Veloso song...

I also know Serra do Pilar and I've been there a lot of times admiring the beautiful views to Douro River and Porto. But I confess I never visited the monastery until I was infiltrated in a tour of my mother's class...

If you come to Porto, believe me: the church and the cloister are worth to visit.

No comments:

Post a Comment